tiistai 27. toukokuuta 2008

Selätä vatsatauti!

Pitää ihan testata millainen otsikko herättää lukuhalun. Aiheesta bloggasi minuscola tänään. (http://minuscola.blogspot.com/) . Niin verraton ajatus, että sitä sietää pohtia enemmänkin. Kuka lukee tekstiäsi? Kenelle kirjoitat? Miten kirjan nimi vaikuttaa, jotta kirja löytää lainaustiskille. Alkuperäinen nimeke vs. suomennettu.
Netvibesissä luen syöteotsikot ja niiden perusteella päätän luenko enemmän - joskus voi jokin hyvä jäädä siksi lukematta. Jos haluan, että joku lukee tekstiäni on opeteltava tiivis, sisältörikas ilmaisutapa. hmmm.

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Näin on. Itse olen suosinut sellaisia kurssiblogeja joissa on merkattu tehtävänro otsakkeeseen. Näin säästyy aikaa. Mutta nyt olen jumiutunut lukemaan blogeja ja en jaksakaan tehdä niin aktiivisesti tehtäviä. Kiinnostuin otsakkeestasi. Joten motivaatio on tärkeä tekijä mille sivulle sattuu eksymään.

Tulee mieleen sanomalehtien mainokset. Itse (väitän) etten niitä lähes huomaakaan, kun olen oppinut selailemaan asiat nopeasti. Mutta millainen mainos herättää huomioni. Ja miten tämän voi siirtää nettiin? Mahdollisuuksia huomionherättämiseen on varmasti monia. Vain mielikuvitus rajana. Entä kirjan kannen kuvitus? Lisää mietittävää.

Tätä blogiotsikointia voisi vielä testata. Mutta lukija ei saisi kovasti pettyä, muuten sillä on käänteinen merkitys.

Samoin, pelkään myös että minulta jää paljon mielenkiintoista lukematta. Olen nirso uutisia selaillessani. En availe kovin helposti.
http://kerewin.vuodatus.net/blog/1322642

megane kirjoitti...

Jep. Olet oikeassa. Otsikko ei saisi viedä liian kauas tai pettää lukijaa. Tässä tapauksessa otsikon yhteys oli minuscolan tekstin ja siihen kirjoittamani kommentin välillä, josta sitten heitin sen tänne vielä testimielessä. :)